Indická vesnice se z vděčnosti za vodu přejmenovala na SnapDeal.com Nagar

3 min. čtení

Přesto se tento týden vesnice Šiv Nagar, pojmenovaná podle hinduistického boha Šivy, přejmenovala na SnapDeal.com Nagar (nagar znamená město) podle indického internetového obchodního portálu.

Jak napsal zpravodajský server CNN, místní lidé, z nichž nikdo nemá značkové hodinky, nejí v luxusních restauracích ani nepoužívá počítač, tak chtěli poděkovat serveru SnapDeal za to, že jim dal něco, co považují za luxus – vodu. Indická společnost elektronického obchodu ve vesnici nechala instalovat 15 ručních pump, takže vesničané už nemusejí chodit dlouhé kilometry, aby uhasili žízeň.

Až dosud ve vesnici zdroj pitné vody neměli. Ale pak se Kunal Bál, zakladatel SnapDeal.com, rozhodl, že použije část zisku ze svého vzkvétajícího podnikání pro dobrou věc. Na filantropický projekt připadl díky jednomu z kolegů, který mu v kanceláři vyprávěl o své rodině pocházející ze shluku vesniček, kde lidé nemají nic. Osmadvacetiletý Bál se poté vydal do Šiv Nagaru, setkal se s vedením vesnice a zaplatil za instalaci 15 vodních pump.

"Stálo to maximálně 5000 dolarů, ale místním obyvatelům to dost změnilo život," řekl. Jak velká změna to je, si ale uvědomil až ve chvíli, kdy vesničané odhlasovali změnu jména podle Bálovy společnosti. "Nechtěli tím žádat peníze nebo cokoli jiného," dodal. "Prostě jen chtěli vyjádřit svou vděčnost."

Bál, který vystudoval v USA, spustil provoz SnapDeal.com v únoru 2010 se svým společníkem Rohitem Bansalem. Jejich společnost se stala předním indickým online prodejcem a v současnosti server prodává 10.000 produktů denně. A nyní je to také pravděpodobně první elektronický obchod, jehož jméno je v názvu chudé vesnice, kde život plyne prakticky stejně jako před staletími.

Doporučujeme