Počet havárií v lednu vzrostl, balená voda proto hojně míří do ulic

Počet havárií na vodovodní síti v lednu letošního roku, který byl pod meteorologů nejstudenější za posledních 77 let, a v Praze bylo 23 mrazivých dnů, kdy teplota nepřekročila bod mrazu, meziročně vzrost o jedenáct procent. Pražské vodovody a kanalizace tak musely řešit 465 událostí, z toho bylo 361 spojeno s únikem vody.

4 min. čtení

„V tomto mrazivém období se nám velmi osvědčila balená voda v sáčcích, kterou využíváme při náhradním zásobování pitnou vodou. Jen v lednu jsme ji použili při 45 haváriích,“ řekl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek. „Voda je balená do dvoulitrových sáčků. Ty v případě, že voda zmrzne, neprasknou,“ dodal.

Projekt balené vody PVK odstartovaly ve druhé poloviny roku 2015. V loňském roce vyrobily 527 kontejnerů, každý z nich obsahuje zhruba sto dvoulitrových sáčků. „Loni jsme balenou vodu distribuovali při sedmdesáti haváriích,“ uvedl Mrázek.

Projekt balené vody v sáčcích, který se nyní výrazně prosazuje při haváriích, je primárně určen pro držitele TP, ZTP a ZTP/P, kterým je balená voda přinesena na jimi zvolené místo. Do projektu se zapojily velké městské části – Praha 2, Praha 6, Praha 15 a Praha-Březiněves. Balicí linka je instalována v úpravně vody Káraný. Celý proces balení vody do sáčků včetně použité folie je v souladu se zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a souvisejících předpisů. Potřebné údaje o jakosti pitné vody, včetně data spotřeby, jsou uvedeny na sáčku. Jakost vody v sáčcích je průběžně kontrolována akreditovanou laboratoří.

Informace o haváriích mohou odběratelé sledovat na webových stránkách www.pvk.cz. Info běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají havárie vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné i na google mapách. Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

Doporučujeme